Sommartid!

I natt ställde vi fram klockorna en timme och det innebär att korna tittar lite konstigt när man kommer till ladugården för att ge dem mat en timme tidigare än vanligt. Vi har dock alltid gjort så att vi direkt "använder" oss av den nya tiden medan en del kanske gör en liten anpassning av utfodringstiderna.
På förmiddagen såg jag ett riktigt vårtecken och det var när Palle kom med pråmen för första gången i år!

Det har varit riktigt skönt väder idag och Rebecka och jag gick en
promenad med hundarna till Strömsvederna. Vi passade på att
kasta några dummies till Ixa men hon var ganska flamsig så det
blev bara några markeringar.

På hemvägen mötte vi morfar som var ute och motionerade Kula med Mulen (de åkte båda två) och strax därefter så mötte vi mormor som är duktig och går sina promenader. Efter vår promenad gick vi in och Rebecka gjorde scones som vi sen smaskade på (mormor blev inropad också). Härlig söndag! Nu blir det säkert lite tunnsått med blogginlägg
under kommande vecka men jag ska försöka skriva så regelbundet
som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!