Apport!

Mikaela och jag har tränat apportering med Ixa och Isa idag. Isa fungerade skapligt (hon är ju inte tränad så mycket) och Ixa gick som en klocka. Körde linjetag, siddirigeringar och markeringar. Det är fortfarande för mycket snö kvar för att kunna få till bra sök tycker jag.

Om ni följer denna LÄNK kan ni läsa lite om Unghundsderbyt i Småland 2010. Vi var inte där men jag gillar bilderna och blir så himla sugen på att komma ut på jaktprov igen!

Tre år sen. Snart dax för en valp till :)

3 kommentarer:

  1. Hej. Nu måste vi ta och träffas snart och träna lite hund, bäst att passa på medans Linda fortfarande är rörlig och inte rullandes...
    Mvh Richard & Linda
    http://westbayhunters.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, vi längtar verkligen efter att träna med er! Kommande helg funkar inte men kanske helgen efter? Det är lite beroende på hur det är med isen, just nu är det ganska bökigt. Hur har ni det nästa helg??

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Helgen som kommer på söndag kan vi, hur har ni det då? Våra hundar behöver verkligen en genomkörare efter vintern....
    Mvh Richard & Linda

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!