Tack VT! Eller inte.

Min debattartikel kom med till slut, kanske det berodde på min kritik på vt.se? Hur som helst,  Västerviks Tidningen  imponerar verkligen inte. En lokaltidning som inte följer upp det allra viktigaste som händer i kommunen just nu, är inte mycket till tidning. För vem/vilka kan de tänkas skriva? Hur går det till på deras planeringsmöten? "Nu ska vi göra ett reportage om Greta som handlar mat via sin surfplatta, det är spännande och intressant, jag lovar". "Hörrni, kan du reportern och du fotografen åka ut till gata x, de gräver ett hål där, det måste vi undersöka, det blir spännande, jag lovar". Var VT på plats när fd landshövdingen Sven Lindgren ställde politiker och tjänstemän mot väggen i Blackstad igår? O nej, de gjorde tydligen på samma sätt som i Loftahammar i onsdags, de intervjuade en mötesdeltagare innan mötet... Någon drar en liknelse med Italien och Berlusconi och jag är böjd att hålla med. Men vi prenumeranter och annonsörer har stor makt, VT kommer kanske att få erfara detta...

Deras facebooksida där man kan läsa lite kommentarer...

2 kommentarer:

  1. Min upfattning från både Sverige och Norge idag är att journalist är ett föga imponerande yrke. Från att ha varit ett högstatusyrke med 5,0 i intagningspoäng på högskola till idag då det verkar vara fritt fram för olika "praktikanter" att sköta fotarbetet (eller som du beskrev, en massa meningslösa lokalreportage, eller dagens fråga på stan)medan de äldre sitter kvar inne och gör telefonintervjuer. Eller ändå värre, låtsas vara rikstäckande och publicerar världsnyheter via nyhetsbyråerna.

    Nej, uppföljning och att jobba på fältet, det är dessvärre inte intressant idag.

    /Håkan

    SvaraRadera
  2. Du har rätt Håkan. Jag tycker också att det märks att det går utför ekonomiskt med prasselpressen, det är tråkigt för jag kommer aldrig att tycka att det är samma känsla att läsa nyheter på nätet.

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!