Vill ni se vart vi ska bo?


Bild lånad från Lonelyplanet

 Nu har jag bokat allt utom en natt. När vi kommer till Vancouver ska vi bo första natten på ett ställe som heter Lake City Inn & Suites. Rebecka bodde där med sin värdfamilj när de besökte Vancouver och hon säger att det är ett prisvärt och helt okej ställe. Där kommer vi också att bo de sista fyra nätterna på vår resa eftersom vi ska vara några dagar i Vancouver och utforska staden.

När vi kommer till Prince George (blir en saftig bilresa på ca 80 mil från Vancouver), ska vi bo på ett B&B som heter The Grateful Bed & Breakfast. Hemsidan säger inte så mycket men om man läser på Tripadvisor så ser det väldigt bra ut.

Efter två nätter i Prince George ska vi åka vidare till Jasper i Klippiga bergen och det är där vi inte har något bokat ännu. Får se om jag letar reda på något eller om vi chansar på att hitta boende på plats.

Vi stannar en natt i Jasper och åker sen till Banff National Park, där vi ska bo i Canmore på Falcon Crest Lodge i två nätter. Hittade väldigt bra pris via booking.com och om man läser recensioner på Tripadvisor så ser det lovande ut!

Sen har vi slutligen en skaplig resa på nästan 90 mil framför oss innan vi åter är i Vancouver, jag hoppas att det kommer att vara en vacker bilresa och att det flyter på bra. De sista dagarna i Vancouver har vi ingen hyrbil utan har tänkt att vi ska kunna åka Sky Train och bussar istället.

3 kommentarer:

  1. Blir nog underbart. Hur länge blir ni borta?
    Kram K.

    SvaraRadera
  2. Vi ska vara borta i tio dagar. Mycket bilåkande kommer det att bli, men vi ser fram emot resan :)
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Och så tog det stopp med bloggningen ;) du är ju nästan sämre än vad jag är mammis!

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!