Middag och koflytt

Igår åt vi middag med syster S med familj och ma&pa. Min kock Magnus bjöd på följande:

Toast stekt i tryffelolja, vilandes på en bädd av ruccola och toppad med gravat älgkött och hyvlad parmesan

Ryggbiff av kron- och dovvilt, hasselbackspotatis och hemmagjord bearnaisesås

Rebeckas rabarberpaj med vaniljvisp (hon gjorde lite fel men det lär hon få fortsätta med för pajen blev ännu godare av misstaget)

Efter många om och men har vi flyttat korna norrut i eftermiddag. De har varit lite svårt att få ihop hela flocken, de har varit utspridda i mindre grupper men nu tror jag att vi fick med alla (man räknar och räknar men man är aldrig riktigt säker på att alla kalvar är med).

Det ångar om marken när solen visar sig

Den här kalven är fin tycker jag!

Vår nya fina tjur Gunnar som är av rasen simmental

Här kom visst jag med på bilden också

Sen har jag börjat mitt projekt med att fixa till stenpartiet som ligger dolt under en massa ogräs. Eftersom det har regnat så mycket så är det i alla fall mjukt och lätt att gräva så det är bra att passa på!

Vår insjö finns fortfarande kvar tack vare allt regnande

Bild tagen norrifrån med vårt hus till vänster, Lillstugan till höger och byggnaderna närmast fotografen Jennifer är ladugård/stall och maskinhall

2 kommentarer:

  1. Själv tycker jag så era de där ljust bruna kalvarna (och kossorna med för den delen) är så otroligt fina!

    SvaraRadera
  2. Hihihi....detta hände för en 35 år sen eller så....kommer inte ihåg vilken av ladugårdarna de´ va´....men i nån av dom hade din ma & pa höns förr.....& jag skulle ta en "genväg" ut därifrån....genom att gå balansgång på hönsens planka ut......halkade givetvis & ramlade handlöst ner i hönsskiten!!!! Det e´ nåt jag aldrig kommer att glömma!!!!
    Alf skrattade så han "tjöt" & Mona försökte hålla god min!!! :o)) :o)) :o))
    Kommer du ihåg detta??

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!