Blogger, vad händer?

Här var det helt nytt, testar att skriva ett inlägg så får vi se hur resultatet blir.

 Jag funderar på att skaffa en ny katt. Jag kikade in på Djurskyddet i Västervik och tittade på deras katter (jag vill INTE ha en kattunge och jag tycker att det är så bra om man kan hjälpa en katt att få ett nytt hem). Djurskyddet har många fina katter och jag ska nog kontakta dem för att höra mig för om de har någon katt som vill leva på landet med mycket utevistelse och som gillar hundar. Just hundarna kan bli ett problem. Eller problem och problem, jag tänkte att vi ska ha en kattlucka så katten kan komma och gå som den vill. MEN, hur fungerar det månntro om man har en tax? Kommer hon också att komma och gå som hon vill? :) Måste nog fundera ut en lösning på det!

2 kommentarer:

  1. det finns kattluckor med nyckel. Då har katten en magnetnyckel i halsbandet. Det hade vi i vårt förra hus där det var rätt mycket vildkatter runtomkring som vi inte ville ha in.

    SvaraRadera
  2. Nämen vad smart! Det ska jag kolla upp. Stort tack för tipset :)

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!