SMHI går inte att lita på

Denna helg skulle det inte bli så bra väder (iaf inte enligt den väderleksrapport jag lyssnade på) men det har faktiskt varit riktigt härligt. Inte någon värme direkt men soligt och fint och framförallt, inte så blåsigt. Vi har ridit, promenerat, fixat lite i trädgården, grillat och märkt kalvar. En riktigt bra helg!

En intressant grej har inträffat. Den senaste veckan har det ramlat in bokningsförfrågningar på stugorna till sommaren och jag vet inte riktigt vad som har hänt. Vi har inte annonserat på något nytt ställe och jag vet inte om att vi har omnämnts i media eller så heller. Väldigt konstigt, kanske har folk helt plötsligt insett att de kommer få semester i år också? Kanske är det så att de först nu har fått klartecken från sina jobb om vilka veckor de får ledigt? Jag har dock inte märkt en sådan markant ökning på bokningsförfrågningar just en speciell vecka tidigare år, så lite märkligt är det. Det är väldigt kul att så många hör av sig och frågar om Björkö och om att hyra här :)

En promenad till Strömsvederna med...

...Rebecka och hundarna

Strömsvederna april 2012

Strömsvederna 2012

Tuppen Henke (längst till höger) med några av sina damer

2 kommentarer:

  1. Vi upplever ungefär detsamma i Norge. Sol och snö som idag. Minus 10 på natten och lika mycket plus på dagen. I går jag jag ute och jobbade i tjocka kläder, handskar och mössa.

    Vi upplever också detsamma med bokningar. Hytterna har vi till uthyrning och det går bra i helgen, men vi har även några bokningar i mittvecka. Men vad jag inte känner igen från förra året är alla förfrågningar om husbilar som är ute på farten och vill ha plats. Det är både norska och utländska. Dessa tackar vi nej till i och med att vi inte har säsongsöppnat (reducerat vatten och sanitäranlägg).

    /Håkan

    SvaraRadera
  2. Det är lite märkligt när allt kommer på en gång, värsta ketchupeffekten :)

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!