Kurs i Sthlm

Jag har varit på tvådagarskurs i Stockholm på S:t Eriks ögonsjukhus. Det var intressant, lärorikt och inspirerande. Åkte upp med Malin på måndagsmorgonen och sen tåg tillbaka i går. Jag glömde naturligtvis att ta med min bok (John Irvings Tills jag finner dig) och var tvungen att köpa en att ha på tåget. Det blev Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates. Jag har inte läst något av henne tidigare så det ska bli spännande att läsa den färdigt.

I måndags jagades det älg här men inga älgar skymtades och vädret hade visst inte varit toppen direkt... På fredag ska vi jaga på småöarna och då är det först och främst rådjur som gäller. På lördag blir det mer rådjursjakt, denna gång på Björkö och på söndag bär det av till Duvekulla (och där är nog rådjur det som jägarna helst inte vill skjuta...). Ganska mycket jakt denna vecka med andra ord! Jag måste ju också nämna att min höggravida syster (två veckor kvar till BF) sköt en fyrtaggare igår - GRATTIS Karro!!!

I helgen var det sjöfågeljägare här och kommande helg kommer fiskegäster från Tyskland. Det är bra att ha en så lång säsong av uthyrning. Eftersom vi har så bra beläggning och eftersom vi har märkt att det inte är så många som hittar oss via Bo på Lantgård nu för tiden, har vi nu tagit beslutet att inte vara med där längre. Det känns vemodigt och lite konstigt men det kostar en hel del och när det inte ger så mycket tillbaka kan man ju inte vara med "bara för att" så att säga.

1 kommentar:

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!