Men tjena

Nu är det mörkt på morgonen när man går upp! Jag gillar verkligen hösten - jakt, svamp, frukt, härlig luft- men jag gillar INTE mörkret!!! Det är så många som tycker att det är mysigt, man kan tända ljus, krypa upp i soffan och läsa och blablabla... Jag gillar sånt också men nej, jag kan inte se fördelarna med mörkret. Det är mörkt när man åker hemifrån, det är mörkt när man kommer hem och här ute, utan gatlysen, blir det ganska så trist att promenera på kvällarna (vilket jag nästan är beroende av eftersom jag är inomhus hela dagarna). Visst, pannlampa funkar men det är inte samma sak. Vad ska man göra för att "glömma" mörkret och bara se alla fördelar med hösten??? Jag får kanske försöka att dra ner på mina promenader och satsa på läxläsningen med barnen istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!