Åter DN i lådan

Har ju haft Svenska Dagbladet ett tag på försök men den suger verkligen (som barnen skulle kunna sagt). DN är "hemma" och jag har faktiskt upptäckt ytterligare en stor fördel med DN jämte SvD; sporten har en egen bilaga och är inte i samma del som nyhetsdelen (finner inte riktigt rätt ord). När vi har SvD hittar jag aldrig "min" del eftersom den har en förmåga att hamna på konstiga ställen (läs: toan på övervåningen). Nu är hela familjen nöjd (barnen läser också helst DN) och nu får det nog vara så här ett tag framöver.

I fredags var jag på utvecklingssamtal med mina två nior. Det är fantastiskt roligt och jag blir så stolt när lärarna berömmer dem så mycket. Jag tycker också om sättet de får omdömen om styrkor och svagheter. Lärarna ger väldigt bra feedback och tips om vad som kanske behöver ändras/kompletteras för att de ska hoppa upp ett steg i betyg (alternativt behålla betyg) och jag hade gärna haft något liknande system när jag gick på högstadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!