Snabb leverans!

Skickade min filmbeställning i söndags kväll (i förrgår) och i dag tisdag hämtade jag ut dem på ICA. Toppen att filmerna kom så snabbt och bra priser var det också. Och varifrån handlade jag då? Det var en ny webbutik som jag inte testat förut och om ni vill kika så heter den filmia.se

I dag har vi varit i Linköping och shoppat. Ela och Becka köpte stövlar (är ju inte så smart att gå i Converse nu när det är riktig vinter...) och Jennifer köpte jeans. Ela hittade (eller det var ju faktiskt jag som hittade den) dessutom en jättesnygg jacka på Stadium. Sen handlade Magnus på Maxi (ostron & hummer!) och vi andra gick en snabbis igenom IKEA. Naturligtvis käkade vi lunch på Chili, det tröttnar vi aldrig på. Trevlig dag med familjen!


Nu, precis nu, är det inte så himla kul att bo på en ö. Nu åker vi med båten i en isränna och det tar ca 20 minuter in till Skorven istället för 5 minuter. Tamparna är stela som jag vet inte vad (eller det vet jag men det här är en ordentlig blogg så jag skriver det inte) och det är inte skoj att försöka binda båten eller ännu värre, få upp förtöjningen om det har frusit under dagen. När man väl är inne vid Skorven får man knixa med båten i en kvart för att kunna vända den och lägga till vid bryggan (måste ligga med fören i färdriktningen för att det är lättare att åka framåt än att backa om det fryser till runt den). Vädret ser ut att hålla sig rejält kallt så vi får nog ställa in vårt nyårsfirande med Smågögrannarna :((( Himla trist!

En bild som Magnus tog på julafton innan vi åkte till Mulestad. Visst är den fin?!

Och så vill jag visa Karolin att vi fortfarande använder det fina hjärtat som vi fick av dig. Trots att Emil nästan slog sönder det...

3 kommentarer:

  1. "Syndigt" bra foto på dig & tjejerna!!!!!!!! :o))
    Niklas & jag fick oss ett litet gott skratt åt dina stela (!!??) tampar..........fniss, fniss!!
    ha det gott i kylan!!
    Kramar PIA

    SvaraRadera
  2. Ja, den där Emil! Kul att se att något man ger bort fortfarande används!
    Tror bestämt att jag ska beställa lite filmer jag med, när jag nu ska hinna med att se dem;)
    Fotot är såååååååå super fint, svårt att avgöra vem som är mamma och vem som är barn!

    SvaraRadera
  3. Hej. Detta är Myrans husse. Ser att det blev vinter även hos er. Angående lån av bilder så behöver ni inte ange något namn på fotografen. Bara ta väl hand om bilderna. Är man amatör så är man. /Myrans husse.

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!