Hungerspelen

Jag försöker att läsa så mycket som möjligt men tyvärr blir det inte så mycket som jag skulle vilja. Jag har en förmåga att hamna på olika forum på nätet istället och det händer att jag där läser om olika böcker som jag blir sugen på att läsa. Blir lite av ett moment 22. Jag surfar när jag borde läsa och när jag surfar hittar jag ännu fler böcker som jag vill läsa osv. osv. Hur som haver i allt svammel, inlägget idag har titeln Hungerspelen och det är en av de böcker jag håller på med nu. Författare är Suzanne Collins och länk till Adlibris hittar du HÄR.

Det är egentligen en ungdomsbok men jag tycker absolut att den funkar att läsa som vuxen också. Jag har inte kommit så långt ännu men jag har redan hunnit drömma om boken, den gör avtryck med andra ord. Den påminner lite om en bok som jag (och syster Karro) läste när vi var tonåringar, Slutstationen av Kenneth Ahl. Båda böckerna är ruggiga framtidsskildringar. Rekommenderas!

2 kommentarer:

  1. Slutstationen....försökte hitta den på nätet för något år sen men lyckades inte. Den v ar ju så grym och bra skulle verkligen vilja läsa den igen. Har du den?

    SvaraRadera
  2. Nej jag har den inte. Den går inte att få tag i som ny men du kan kanske beställa den begagnad via denna länk:

    http://www.bokborsen.se/page-start?maincat=1&issearch=1&screator=Kenneth+Ahl&extendedsearch=1&mediatype=0

    Gör det så får jag låna den sen! :)

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!