Solen skiner

Det skulle den behöva göra länge nu för att det skulle torka upp lite. När vi tog första skörden av ensilage klagade vi över att det varit så torrt så det inte växt ordentligt och nu är det åt andra hållet istället. Tänk att bönderna aldrig är nöjda....

Loftahammar Utställningen är i dag och Magnus ska åka in och vara parkeringsvakt i ett par timmar. Jag tror att jag struntar i att åka med, ska nog försöka plocka blåbär/lingon och svamp. Jag är egentligen lite tveksam om det går, men jag måste ut och se om det är för blött.

Igår jagade vi änder och det sköts 14 stycken. Jag var hundförare med Ixa och så var det 3 andra labbar med. Roligt! Jag stod bakom Magnus tillsammans med 5 duktiga barn (de passade på att plocka lite svamp emellanåt). Ixa fick apportera 2 änder, varav den ena var otroligt lätt men den andra något svårare. Bra nytta av markeringsträningen!

4 kommentarer:

  1. Vill också jaga änder och bock och......
    Hoppas Mange säger till om jag kan följa med till Mulestad snart!
    Vad tror du om en damjakt med massage och middag den 13 nov????

    SvaraRadera
  2. Det låter toppen med en damjakt! Bokat! Självklart säger M till om han åker till Mulestad :)

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig kväll. kul att ni bloggar, kommer vi att följa med intresse. Mvh fam Brown

    SvaraRadera
  4. Tack själva, det var jättekul att ni kom hela familjen! Vi har bokat in att åka och kolla på jaktprovet helgen 25-26 september. Berätta gärna vilken dag ni startar (om det inte blir för nervöst om vi tittar ;)

    Följ gärna bloggen, jag ska försöka skärpa mig med uppdateringarna :)

    Linda, du vill kanske komma på ovan nämnda damjakt? Det handlar om rådjursjakt med tax.

    Vi hörs!

    /Christel

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!