Oj, kommer knappt ihåg inloggningen......

Jag är verkligen inte världsbäst på att blogga. Just nu känns det som jag har kommit i en rejäl svacka. Vad ska jag skriva om liksom? Bloggen är ju tänkt som en möjlighet för våra gamla och nya gäster att lära känna oss och hålla sig informerade om vad som händer på Björkö. Nu när det inte händer så mycket spännande känns det ointressant att informera. Vem är intresserad av att jag jobbar, plockar blåbär och städar eller att Magnus röjer, fixar med danska bockjägare och lagar mat? Visst, jag kan ju berätta att bockjägarna har skjutit två små bockar och en räv, men sen är ju den meningen slut. Då drar jag mig för att över huvud taget skriva ett inlägg. Eftersom jag inte har fått någon respons från våra gäster (förutom några, tack Mikael!!!) så känns det som att bloggen för att överleva måste ändra inriktning. Kanske att jag ska släppa mitt tänk att den ska vara så allmän och att jag kanske ska göra den mer till min egen? Jag ska fundera lite så får vi se. Under tiden finns jag ju som vanligt på facebook och vem vet, jag kanske kommer igång med bloggandet nu när jag äntligen loggade in här efter så lång tid. Men en sak är säker, bloggen tynar bort och dör om den inte får några kommentarer. Så jäkla roligt är det inte att skriva för sig själv......

6 kommentarer:

  1. Håller med, kommentarerna gör ju bloggen, kan man säga. Nu har ju i och för sig min blogg blivit lite av min terapi så jag har nytta av den, även om ingen lämnar kommentarer. Men på något sätt så är det ju så extra roligt när någon annan anstränger sig till att skriva.
    Jag tycker det är roligt att läsa vad ni gör i vardagen, oavsett om det handlar om blåbärsplockning eller bockjägare, så fortsätt gärna skriva!!!!!
    Kram från Karolin

    SvaraRadera
  2. Det är intressant att följa vad som händer på Björkö. Det har blivit lite av en vana att snabbt scanna av läget. I våras var det tex med stor spänning vi kunde följa när Magnus och Alf kämpade för att få upp en ränna. Vi kunde även under vintern följa hur det såg ut på snöfronten. I somras kunde vi läsa att tjejerna ordnade med fika på onsdagar, så vi åkte ut en onsdag i Juli och fikade. Vi är lite dåliga på att kommentera, men vi läser bloggen och tycker att den är super. Hoppas att ni fick Ellinors skiva av Karolin, Björkö är med på ett hörn i en av låtarna. Kanske kan vi skriva en låt i vinter där Björkö får en lite mera framträdande roll, vi får se om den rätta inspirationen infinner sig.

    Hälsningar
    Ulf från grannön

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det e´ kul att läsa om din "gråa" (jag menar då inte tråkig, utan det som vi alla andra oxå gör på ett eller annat sätt!!)) vardag!!!!
    Jag vill INTE att du slutar Christel.......sen om det går ett tag mellan "bloggeriet"......det gör inget!!
    Dessutom gillar jag att se foton från underbara Björkö!!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  4. Hej alla tre!

    Tack för uppmuntran :)

    Ulf, det glädjer mig mycket det du skriver för det är så jag vill att bloggen ska läsas.

    Pia&Karro, ni är pålitliga och trogna, det uppskattas <3

    SvaraRadera
  5. Och jag som längtar hem vill också läsa om vad ni gör! Det är bara så omständigt att kommentera när man måste välja konto osv när man ska kommentera. Men så är det inte här i och för sig. Fortsätt att skriva!
    Kram
    Sofie
    Ps jag läste också Slutstationen. Har funderat på att läsa den igen i vuxen ålder och se om jag tycker den är lika bra som jag tyckte när jag var 13 år.

    SvaraRadera
  6. Måste bara prova och se om det går att skicka medelande anonymt. För i så fall är det ju inget svårt att kommentera det är ju bara att man skriver sitt namn (om man vill) här. Kram Karolin, då behöver man inte fylla i något konto.

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!