Rida med hund som går fot

Det gick riktigt bra att kombinera motion av mig, Reynire och Ixa idag. Ixa var först lite ouppmärksam när jag satt på hästen men ganska snart fattade hon att hon faktiskt inte var själv ute och sprang. När vi passerade korna (på typ en meters håll) gick hon väldigt bra fot och jag var nästan rädd att Reynire skulle trampa henne. När vi galopperade tyckte både hund och häst (och jag också såklart) att det var jättekul :) Eftersom korna gick i hagen vid "Höga berget" fick jag hoppa av och öppna den grinden. Jag red med ridgjorden och när jag skulle hoppa upp på hemvägen tänkte jag att jag kunde stå på en liten sten och hoppa upp från högra sidan. Hm....tur att ingen såg mig för det gick inte så bra om man säger så. Haha, det blev en liten kullerbytta på gräset (aaaaaaaakta iPhonen i fickan!!!). Jaja, Reynire undrade nog vad jag höll på med!

1 kommentar:

  1. Va´ härligt det låter!!! Jaa....inte kullerbyttavurpan utan ridturen & hunden bredvid!!! Mysigt!!!
    Kramar Pia

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!