Halv åtta hos mig-Mange


Jag måste ju naturligtvis kommentera Magnus medverkan i Halv åtta hos mig i TV4. Det gick inte spikrakt för honom när det gällde att komma med om man säger så...

Det började med att vi tidigt i våras fick höra talas om att vårt favoritprogram Halv åtta hos mig (som vi gillar väldigt mkt pga att vi gillar mat o det är lite som en cykelfest) skulle komma till Västervik. Jag hade länge tänkt att Magnus borde vara med eftersom han är otroligt duktig på att laga mat och har ett stort matintresse och nu var det ju läge så att säga. Vi fick också lite tips här och där att detta borde vara något för Magnus och det kunde vi ju bara hålla med om. Jag kanske var extra pådrivande för här såg jag chansen att vårt efterlängtade ekgolv äntligen skulle komma på plats och att horn som låg och drällde skulle komma upp på väggen osv...

Det fanns en deadline när ansökningarna skulle vara inne och min vana trogen så drog jag ut på anmälan in i det sista (varför vara ute i god tid liksom?). Ja, så blev det lite akut....behövde bra bilder, blev osams med Ela som inte hade tid att hjälpa mig och efter många om och men kom ansökan iväg någon timme innan tiden gick ut. Pust.

Så åkte vi till Kroatien. Hyrde bil. Magnus körde och jag svarade i hans telefon när det ringde då vi var på någon motorväg (får man prata i mobil då man kör i Kroatien?). En tjej frågade efter Magnus och jag trodde att det var en försäljare (ringer många eftersom vi har företag). Jag sa, kanske lite otrevlig i tonen..., att Magnus inte hade tid att prata och att vi inte var intresserade. Sen knäppte jag bort henne men det sista jag hörde var "Halv åtta" och sen var det pålagt. DÅ slog det mig att det inte alls varit någon försäljare utan att det hade varit från TV4 (eller rättare sagt produktionsbolaget). Jäklars, vi försökte ringa upp igen men det gick inte att använda numret. Jag blev så sur, här hade jag lagt ner möda och energi på att få iväg ansökan och så klantar jag till mig sådär :(

När vi sen kom hem så hoppades vi att de ändå skulle höra av sig igen och jag försökte maila till TV4 för att säga att Magnus visst var intresserad, det hade skett ett litet misstag... Efter några dagar fick jag ett svar att det redan var för sent, de skulle precis till Västervik och ha casting och de hade redan valt ut vilka de skulle träffa. Attans, jag slängde iväg ett mail att Magnus säkert kunde ta emot dem med kort varsel om de fick några återbud (och så skickade jag med adressen till vår hemsida).

Så åkte Rebecka till Grekland och jag kollade av mina sms på jobbet bara för att kolla så resan gått bra för henne. Då hade jag även fått ett sms från TV4 (vet inte varför det kom till min telefon, hade hela tiden skrivit Magnus kontaktuppgifter). De kunde tänka sig att komma och träffa Magnus men de hade bara den eftermiddagen på sig. Jag ringde Magnus och gav honom i uppdrag att försöka få tag på dem (nu var det typ eftermiddag redan eftersom jag såg messet så sent...). Efter många om och men fick han så slutligen tag på dem och med en halvtimmes varsel så hade han dem här i köket.

Resten vet ni ju =)

Passar på att tacka alla som varit involverade:

A-P för att du körde och inspirerade till menyn
Karro för att du var med och kläckte idéen, städade och fixade
Mamma för inredningshjälp och städning
Sofie och pappa för tjärsnörena
Emil för golvläggning
Mia & Jörgen för nedskjutning av änder (and?) och provätning


Om någon känner sig bortglömd så tackar jag även dig, mitt minne är inte tiptop just nu ;)

Man kan under en kort tid se programmet på TV4 Play. Vet inte varför, men det går inte att länka just nu. Länken kommer här ist så får ni klippa och klistra:

http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/halv_atta_hos_mig?title=halv_atta_hos_mig_del_60&videoid=2120704

1 kommentar:

  1. .....& "skitbra" blev de´ ju! :o))
    Har dragit ut Magnus recept & ska testa vid tillfälle.....hans förrätt.....WOW säger jag bara!!!! All den rommen.....nu rinner snålvattnet till bara av att skriva om det! ;o))
    Dessutom var det jättekul att se huset igen (var väl sisådär 30 år sen sist!!??) även om det inte är sig precis likt.
    Ha de´ gott & GOD JUL & GOTT NYTT ÅR till dig & familjen...mor & far oxå!!
    Kramar Pia

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!