Vilken pissig jaktdag

Vi hade tänkt att avsluta året med några fina taxdrev på Horsö och Kalvö. Vi släppte Babsan på Kalvö och efter kanske 20 minuter tappar GPS:en signalen till henne och vi hör hur hon börjar låta konstigt. Hundjäkeln har krupit ner i ett gryt och det låter som hon är 10 meter under marken. Det kändes hopplöst, hon kom inte ut när vi ropade på henne och jag såg framför mig hur vi skulle bli tvungna att lämna henne där. Det var helt omöjligt att försöka gräva ut henne, stooora stenbumlingar överallt och som sagt, det lät som hon var djupt ner. Magnus gav till slut (efter 30 minuter) upp ett avgrundsvrål "BABSAN!!!!" och till vår förvåning kom hon faktiskt upp ur ett av hålen (kanske av vinddraget när M tog i....). Vi blev väldigt lättade när hon kom upp och kopplade henne och gick långt ifrån grytet innan vi släppte igen. Det blev inte någon jakt mer än lite bjäfsande och väckskall som antagligen var på några älgar som hade varit överallt.

Efter lite fika (jösses vad jag var hungrig då!) åkte vi till Horsö och släppte norrifrån. Det dröjde inte många minuter förrän hon fick upp där och då blev det ett riktigt drev, äntligen. Tyvärr drog det raka spåret söderut och rådjuret hoppade i sjön med en gång. Väldigt lyckad jaktdag....NOT. Men det har iaf varit fantastiskt väder och motion har vi ju fått.

2 kommentarer:

  1. I bland har man "tur" att man inte kan följa med på jakt fast att man så gärna vill (läs min blogg). Usch vad jobbigt om ni fått lämna henne i gryt, hua. Men som sagt fint väder och motion är ju inte fy skam det heller.
    Synd att jag inte var med på Horsö....då hade det ju åtminstone smällt;)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ja det var tur i oturen att du inte kunde följa med idag. Riktigt trist jakt (hade det regnat som sist så hade jag nog simmat hem). Ja, det var synd att du inte var med på Horsö, men inte ens du hade hunnit med tror jag ;)

    Gott Nytt År och Kram <3

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!