Hemma från jobbet och Filmstudio

Oj, hur gör man? Jag har inte varit hemma från jobbet sen jag vet inte när (peppar peppar). Måste ju ha varit någon gång i början av 90-talet. Nu känner jag mig pigg igen, så förhoppningsvis kan jag jobba i morgon.

I måndags såg vi den sämsta film jag någonsin har sett tror jag. The Tree of Life heter den och jag känner att jag vill varna hela världen, se den inte! Jag hade ganska höga förväntningar på den men det var inte det som gjorde att den föll pladask. Den var bara FÖR konstig och FÖR lååååååååång! Jag är verkligen ingen vän av tendensen att filmer bara blir längre och längre. Jag blir så irriterad när man upplever saker i filmer som borde ha redigerats bort. The Tree of Life var 139 minuter lång med en inledning på 40 minuter som mest bestod i olika färger, moln, rök, lavaströmmar och så vidare. 40 minuter! Det var lite kul när en man i publiken högt ropade "Är ni säkra på att ni fått rätt film?" Det var väldigt många som lämnade biosalongen och jag hade också gjort det om jag inte suttit så illa till i mitten av raden och med matkassar och bylsig ryggsäck att släpa på. Nä, detta var en film som man mår bäst av att lämna osedd! Men Sean Penn gillar jag!

2 kommentarer:

  1. Håller helt och hållet med. Det är sällan jag anser att mer än två timmar är nödvändigt. Bättre då att göra två filmer. Å andra sidan är det lika illa. Filmen går på halvfart för att handlingen ska räcka till både tvåan och trean.

    Det verkar som om vi får se ovannämnda film hemma där man själv kan styra.

    God bedring som man säger i väst!
    /Håkan

    SvaraRadera
  2. Det är också ett oskick, detta att spotta ut film nr två och tre utan att ha handling till det. OK om det bygger på flera böcker (t ex som jag skrev om i Hungerspel-inlägget) men annars borde det vara förbjudet ;) Tacka vet jag hederliga 90 minuter, absolut max 120.

    Om ni ser The Tree of Life (vilket jag som sagt avråder ifrån) så får du gärna berätta vad du/ni tyckte!

    Jag känner mig bättre idag så i morgon ska jag jobba igen :)

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!