Tankar

Det är ganska intressant att följa vad folk ägnar sig åt på facebook. Jag syftar inte på vad de gör, typ "nu har jag tränat och ska sjunka ner i soffan", utan mer vad de använder facebook till. Många många, kopierar "varningar" (som i sig är spam), kopierar "klistra in detta om du har har någon du bryr dig om som har cancer" (alla har väl det, utan att spamma om det?) och spammar olika tävlingar. Visst, alla har ju olika syften med sitt facebookande och det är ju helt ok, dock blir jag lite ledsen när man gör upprop om hjälp och så väldans få av alla ens "vänner" uppmärksammar och ställer upp. Är folk så ytliga så det är enklare att sprida tävlingar och annan skit, än att stötta något seriöst och betydelsefullt?

4 kommentarer:

  1. Jag tror många är rädda för att blotta offentliga åsikter eftersom man då kan ses som
    1. bråkig
    2. annorlunda
    3. kontroversiell

    Därför är det lättare att sänka sig i det medelmåttiga flödet av kommentarer såsom de du beskriver.

    God dag vidare
    /Håkan

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jo så är det nog Håkan. Människan är ganska feg många gånger och vågar inte riktigt sticka ut och stå för sina åsikter. Då är det lättare att hålla sig till den ytliga och intelligensbefriade facebookstatusen (ursäkta om jag trampar någon på tårna, är lite sur) än att gå in och stötta uppropet om att rädda en vårdcentral. Man kan ju ses som lite bråkig då....hemska tanke. :)

    SvaraRadera
  4. Det är inte allt man kan skriva på internet, men ja, jag håller med :)
    /H

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!