Lite av varje

I torsdags åkte vi till Jönköping och gick på Elmia Game Fair eller "JaktElmia" som det också kallas. Ela och Jennifer var med och det blev en väldigt trevlig dag. Vi såg Leif Mannerström laga mat, vi lyssnade på Thomas Ekberg som sa en del bra saker, bl a att man inte ska hata ett djur, vargen, utan att man kan tycka illa om hur vargfrågan sköts (eller inte sköts) i Sverige, men vargen i sig ska man respektera. Vi gick runt och tittade på utställare, snygga killar (var väl främst E & J som gjorde det :) och träffade på en hel del bekantingar. Det var lite tråkigt att det började störtregna när vi skulle gå utomhus, men då var vi ganska mätta på allt, så vi bestämde oss för att åka hem. Och hem kom vi via Linköping, där vi var inne en sväng på IKEA och köpte handfat och skåp till toaletten på övervåningen som Magnus håller på att snygga till. Vi kom hem vid 18-tiden, ganska trötta, men vi hade haft en riktigt mysig familjedag



I fredags pluggade jag mest hela dagen. Hovslagaren var här och skodde Reynire och Boyen och jag flyttade ut hönan som ruvat, det blev elva söta kycklingar!  Emil, Malin och barnen kom på middag på kvällen. Vi käkade grillat och satt uppe och pratade ganska länge.

I går gjorde vi i ordning en ny hage till Filippa och Boyen som är känsliga för för mycket fint bete (de kan få fång), jag fixade i trädgården (fint väder!) och vi var bortbjudna på kvällen. Det var också trevligt, i morse var jag ganska trött (som tur var körde jag igår, annars hade jag varit ännu tröttare..).

Idag har jag varit på MIF-möte (årsstämma) på Hasselö och under eftermiddagen har jag faktiskt tagit det ganska lugnt. Det kom förbi några polska fiskare som har varit här tidigare år, riktigt roligt att de kom och sa hej! Jag har kollat på Grey´s och promenerat/sprungit med hundarna och nu ska jag duscha innan Mästarnas Mästare på TV.

Så Becka, det var en liten summering av de senaste dagarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!