Vaknade av mobilen

Tänkte snabbt att det var syrran som var på väg till förlossningen men icke. Det var Lina som ringde och påminde mig om att det var MIF-möte på Hasselö. Det var en välbehövlig påminnelse för det hade jag väldigt dålig koll på (Lina, det gjorde inget att du ringde, jag skulle ändå precis gå upp :) Några timmar på förmiddagen tillbringade jag sedan på Hasselö på möte och efter mötet spanade jag in bygget vid affären. Det blir jättefint! Efter att ha guppat hem (det blåser ordentligt idag) tog jag några kort på Magnus som slog ensilage nedanför Bon.


Vid Bon växer också dessa fina lupiner

På eftermiddagen har Magnus och jag varit på Torpudden och slagit ormbunkar som växer och riskerar att kväva plantorna som planterades i våras. Man känner verkligen att man gör nytta när man lyckas hitta de små plantorna under djungeln av ormbunkar (örnbräken). Samtidigt minns jag hur trist man tyckte att det var när man var liten och fick "order" om att slå ormbunk. Förlåt mamma och pappa, jag förstår hur ni kände =)

Vit som en magnecyl...

Jennifer gjorde en rabarberpaj igår som var riktigt smaskig. Dock använde hon inte denna rabarber, risken var väl att den var ganska träig!

1 kommentar:

  1. Även om jag vet hur jä... tråkigt det är att leta plantor mellan ormbunkar, gräs & andra "ogräsväxtmonster" så ser det ändå bra härligt ut på fotona!!! ;o)
    Kramar PIA
    PS Du e´ inte ensam om att va´ magnecyl-vit!! :o)) DS

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!