Ömsom regn, ömsom solsken.

Det är ett mycket märkligt väder idag. Ena stunden är det vindstilla, havet ligger spegelblankt och solen skiner. I nästa sekund blåser det upp, det kommer en störtskur och syrénhäcken ligger ner (ja nästan iaf). Och så där håller det på, precis som vädret inte riktigt kan bestämma sig hur det ska vara...

Jag brukar ju lägga in ganska många bilder i bloggen men just för tillfället befinner sig kameran med Magnus och Jennifer på Gotland. De är där på skolresa sen i måndags och kommer hem i morgon. Det är tomt här, mycket mindre mjölk går åt märker jag (många liter kvar i kylskåpet!) och Ela och Becka får gå upp lite tidigare varje morgon för att gå ut med hundarna och ge Filippa (ponnyn) mat.

Rebecka och Mikaela har haft sitt sista prov innan sommarlovet idag och de tycker nog att det är ganska skönt att kunna slappna av sista veckan. Vi har suttit två kvällar nu och pluggat fysik och det är så kul! Jag gillar verkligen att hjälpa dem med att läsa inför prov :)

Om det är någon som har haft koll på min nedräknare till kläckning av kycklingar så vet ni att det var idag som tiden "gick ut". Hur har det gått då? Jag var och kollade (lyssnade) förut och visst pep det lite under hönan! Jag vill inte lyfta på henne med risk att skada någon "färsking", hur många det blev får jag rapportera om i morgon eller på fredag. För övrigt har jag lagt ytterligare en höna på ägg (i söndags) så jag får väl ordna en ny nedräknare :)

1 kommentar:

  1. Jaa...vädret har varit precis upp & ner hela dagen!! :o/ Var ute med ett gäng ungdomar på Snåret på em idag & det haglade "golfbollar" ett tag!! Som tur var så hade vi precis kommit tillbaka efter en tur till kohagen....annars hade vi nog fått rejält ont tror jag!? ;o)
    Följer "hönseriet" med spänning!!
    Ha det gott!!
    Kram, kram

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!