Hemma igen

I torsdags kväll kom vi hem från en underbar semestervecka på Karpathos, Grekland. Vi har haft härligt väder hela veckan, varmt men med ganska starka vindar så det har fläktat skönt. Vi har slöat på stranden i Pigadia, åkt lokalbuss till stränderna Amoopi och Apela och en dag hyrde vi bil och utforskade ön lite mer.

Några bilder från Karpathos:

Utsikt från vår lägenhet i Pigadia

Stranden Apela

Mer Apela (och Magnus)

Härlig strand som vi hittade då vi körde runt själva

Samma strand som ovan

Dramatisk natur och Apela som skymtar i mitten av bilden

Jag till vänster och Jennifer till höger :)

Semester för mig är att läsa böcker och under veckan läste jag fem böcker och kom en bit in i den sjätte. Böckerna var följande:

Vägen av Cormac McCarthy - Den var otäck, annorlunda och en bok man minns.

Skumtimmen och Nattfåk av Johan Theorin - De var ganska bra men jag blir ofta lite besviken på svenska deckare. De griper mig inte och efteråt lägger jag dem ifrån mig med en "jaha?-känsla".

Fladdermusmannen av Jo Nesbö - BRA deckare. Kommer att läsa fler av hans böcker!

Vad jag älskade av Siri Husvedt - En bok som jag verkligen tyckte om. Kanske aningen långsam men oj vad jag gillade språket och vad den grep mig. Hamnar högt upp på min "bästa någonsin-lista"!

Och så hann jag komma en bit in i Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones. Den är lovande men har lite svårt att hävda sig språkmässigt med Vad jag älskade så egentligen kan jag inte bedöma den riktigt rättvist just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!