Rågö!

I måndags blev vi bjudna på båttur och restaurangbesök av våra kära grannar. I år styrdes båten mot Rågö och det var extra roligt eftersom våra andra kära grannar (från ön Smågö) driver restaurangen där i år. Vi åt och drack gott och miljön på Rågö är så mysig. Tusen tack för den trevliga kvällen!!! (Diskussionen om blandrashundar var stundom het och hetsig men majoriteten höll med mig så jag var nöjd;)))

Igår var jag tvungen att ge mig ut och plocka lite blåbär, det finns mängder!!!! Jag älskar att plocka bär men jag har ett problem när jag gör det, jag kan inte sluta :) "Bara lite till och lite till och titta, där är de så stora så dem måste jag också plocka innan jag går hem..." Innan jag ens kom till blåbären sprang jag på ett ställe fullt med smultron. Jag trodde att de var slut men oj vad mycket det fanns kvar (och vad ovanligt goda de var).


Kanske inte så smart att lägga smultronen i botten men det funkade (inte alltför mosiga)

Stora fina blåbär plockades också

Och det var inte så dumt att äta denna kvällsmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!