Semestern slut.

I morgon börjar jag jobba igen i Västervik och jag har ingen ångest över att mina fyra semesterveckor är slut. Jag har haft en toppenskön semester (min första riktiga på 15 år!) och den kröntes med Greklandsveckan. Väldigt många påpekar hur konstigt de tycker det är att vi åker härifrån när det är som vackrast och visst är det underbart på Björkö på sommaren men vi måste åka iväg för att kunna vara lediga. Det är alltid en massa saker som ska göras när man är hemma och man blir bara stressad av allt som man inte hinner med, alltså är det perfekt att åka till Grekland i en vecka. Det är dessutom svårt för oss att komma iväg någon annan tid på året. På vintern är korna inne och kräver mer arbete (än tillsyn som på sommaren), hästarna ska utfodras och släppas ut och tas in och det ska mockas osv. På våren är det samma sak som på vintern + att korna kalvar. Fram i april - maj börjar det ljusna på ladugårds- och stallfronten men då är det vårbruk, ensilage och fisketurism för hela slanten. Hösten skulle kunna vara ett alternativ men på något vis drar jakten det längsta strået då ;) Tja, så vill vi komma iväg på en semestervecka hela familjen så är det med andra ord sommaren som gäller!

När vi var i Grekland och gottade oss sköttes alla djuren med bravur av min toppenkompis Susanne med söner. Dessa bilder tog de under veckan och jag tror att de hade det rätt bra som bönder :)

Bastun är tänd (?)

Höna på väg ut från hönshuset

Simhopp :)

Ridtur på Reynire

1 kommentar:

  1. Ser jätteskönt ut för "vikariebönderna"!! ;o)
    & när ni väljer att åka iväg e´ ju helt & hållet upp till er!!!!!!! :o))
    Ha det gott!!
    Kramar PIA

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!