Hemma igen

Det har varit en rolig helg i Finland med trevligt umgänge, vackert bröllop och en del stress...

På Arlanda höll vi på att missa flyget men kom med med 20 sekunders marginal (det är sant och känns i min fot eftersom det inte var så lyckat att sprinta med högklackade stövlar...).

Väl i Åbo fick vi efter en del dividerande ut vår hyrbil och kunde styra mot Salo för att handla. Vi var återigen ganska stressade eftersom vi ville hinna fram innan affärerna stängde. Vi hann och vi hittade alla butiker vi sökte (att det sen var strul med kortbetalningar är en annan femma, Finland verkar vara rena stenåldern när det gäller att betala med kort ;)

Vi kom fram till slutdestinationen vid 19.00-tiden och sen fixade vi mat och hade en väldigt trevlig middag som blev ganska sen.

På lördagen var det bröllop som gällde och vi hann faktiskt till Ingå med ganska god marginal. Det är ju smidigt att komma sist till kyrkan, då ser man ju lätt var man ska sitta så att säga (och så slipper man vänta så länge innan vigseln börjar). Martin sjöng solo och mina tårar sprutade, det var sååå vackert! Brudparet var också vackert och såg så lyckliga ut :)

Bröllopsfesten hölls på en gård några mil från Ingå och vi fick mycket god mat. Väldigt kul var det också att träffa våra finska vänner som vi inte träffar så ofta. Dansen gick däremot sisådär, min stackars fot gjorde sig påmind...

Söndagen var sedan ganska så avslappnad med sovmorgon, svampplockning och urgod mat hos Fredrik. Vår vana trogen var vi ju tvungna att avsluta det hela med lite stress men vi hann, hyrbilen lämnades tillbaka prick klockan 17.00 som den skulle.

Landade ca 19.30 på Arlanda, släppte av Malin i Kista, plockade upp Becka på Lilla Essingen och var hemma någon gång efter 00.00. Tack ALLA för en rolig helg (idag är jag glad att jag har semester)!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Vad är det du säger? Att VI skulle vara efter i utvecklingen? Det var en gammal nyhet på 70-talet redan! ;)

    SvaraRadera
  2. Konstigt att det strulade så mycket med alla sorters kort om det var en gammal nyhet på 70-talet ;)

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!