Inne efter en härlig ridtur

Jag fick med mig Becka på en liten tur i skogen. Det gäller att passa på att rida på fredagseftermiddagen och lördag, söndag eftersom det är lite snärjigt att hinna med det nu på vardagskvällarna. Boyen och Reynire är skodda för sista gången innan vintern, sen i oktober får de gå barfota. Filippa har varit oskodd hela sommaren, hon rids ju inte så mycket, pensionär som hon är. Mest blir det att våra Bo på Lantgårdsgäster av den mindre modellen rider korta svängar på henne och det klarar hon bra utan skor (hon väljer dock helst att gå på gräset). Filippa går i en egen liten hage eftersom hon har fång som "blossar upp" om hon äter färskt gräs. Det är lite extra pyssel med att ha en häst som ska utfodras även på sommaren, men det är det värt, vi tycker så mycket om henne :)

Ela är i väg på ett speciellt äventyr denna helg. Hon har åkt till Ronneby (!) på något som Flygvapenfrivilliga anordnar. Deras ungdomssektion har helgkurser på F17 Blekinge Flygflottilj och nu är hon på den första grundkursen. Ska bli spännande att höra vad hon har fått göra och förhoppningsvis kan hon ta något foto som jag kan lägga in här. Flygvapenfrivilligas hemsida kan ni hitta HÄR

Feffe har flyttat ut i utbyggnaden på övervåningen (lyx att sova i soffan framför den nya TV:n!) och Magnus har börjat att göra i ordning hennes lilla rum. Det ska läggas in nytt golv, tapetseras och så måste hon få en ny säng också. Jag frågade Becka i går om hon ville ha någon snygg matta till sitt rum men hon ville hellre ha en lampa (same same and really different)...

Nu ska jag äta lite chips. Äter ju aldrig godis, kakor eller annat onyttigt i veckorna men på fredagar "får" jag det och nu känner jag att det är dags för lite fredagsmyyysssss ;) Trevlig helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!