Jag är ju makalöst dålig på att skriva i bloggen just nu. När jag kommer hem från jobbet på kvällarna är det så mycket annat som ska hinnas med; promenad med hundträning, dusch, äta, kolla mail, hjälpa barnen med läxor och prov (fast det har inte varit så många prov ännu) och helst vill jag hinna läsa tidningen också. De där få timmarna jag har i vaket tillstånd hemma tillåter inte så mycket bloggande just nu...

På tal om tidning förresten. Just nu har vi en provprenumeration på Svenska Dagbladet men jag vet inte... Vi har haft SvD tidigare men efter att ha haft DN nu i snart tre år så kommer jag inte riktigt in i SvD:s upplägg och tycker att den är rörig. Man blir väldigt van vid en tidning och hur man läser den och just nu vill vi nog alla (utom möjligtvis Magnus) gå tillbaka till DN. Vi får väl ge SvD de här tre månaderna som prenumerationen är på och sen göra en utvärdering. Tyvärr verkar det vara så att inte heller SvD har lördagsutdelning hos oss, något som de sa att de hade och som gjorde att jag tackade ja till att testa i tre månader :( DN meddelade någon gång i våras att de slutade med att dela ut tidningen på lördagar (hos folk i obygden) och det stör mig faktiskt något oerhört!!! Det är ju endast på lördagar som vi kan läsa tidningen så som den är avsedd, dvs som morgontidning! Resten av dagarna i veckan blir det ju att man läser den på kvällen och det kan jag acceptera, men att nu få LÖRDAGENS, SÖNDAGENS och MÅNDAGENS tidning på måndagen och försöka klämma dem och komma i fas till tisdagen är inte lätt.... Ofta blir det att man blir en dag efter hela veckan och jag blir så less. Jag hade gärna betalat extra för lördagsutdelning men det alternativet fanns inte :( Skit skit skit!!! Och VT, Expressen och Aftonbladet är inga alternativ för mig/oss. Jag har konsekvent vägrat att köpa Expressen och Aftonbladet sen de hade en döende Anna Lindh på löpet och jag tänker INTE ändra mig!

Nu ska jag fika och äta Jennifers äppelkaka och i kväll ska vi på tabberas på Hasselö :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!