8/10 iPhonetest

Nu har vi hämtat Jennifer o Madde i Överum för vidare färd mot Sthlm. Varje gång jag är i Överum nu för tiden blir jag sorgsen när jag tänker på att skolan där kanske kommer att läggas ner. Jag kommer ihåg när Loftahammarsbarnen inte skulle gå på högstadiet i Gamleby längre. Man tyckte att det var helt knäppt att de skulle gå i Överum utav alla ställen... Men nu, med två barn som slutat där o ytterligare ett som går där, så skulle jag inte kunna vara nöjdare. Engagerade lärare, som SER barnen och ev. grejer som händer och som gör något + bra utbildning, gör att man blir lycklig som förälder. Ungefär lika nöjd som jag är för att mina barn har fått förmånen att gå i Överum, lika nöjd är jag över att de INTE går i Vvik när jag läser o hör om högstadieskolorna där. Att sen fundera på att lägga ner en skola som invigde nya toppmoderna lektionssalar för knappt ett år sen....tja...vad säger man???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!