Utmaning på jobbet

Ja inte så avancerat, utan vi är med i en poängsamlartävling. Det är friskvård det handlar om och min familj är skapligt trött på allt mitt tjat om motion och bra mat, så jag tjatar lite här istället.

Under 8 veckor ska vi samla poäng och kanske någon bloggläsare vill vara med och utmana mig? Ingen vinst utlovas mer än ett hälsosammare liv och det är ju inte fy skam. Ångrar mig, om någon hänger på utmaningen ska denne/denna få en bok av mig vid slutredovisningen. Om det är fler som är med, vinner personen med flest samlade poäng.

Regler: räkna poäng och redovisa dem till mig varje söndag (går bra med mail om man inte vill lägga ut summan som kommentar, vilket iofs kan vara lite sporrande). Veckor som gäller är 41-48.

Poäng enligt följande:

Låt bilen stå- cykla eller gå till jobbet alternativt ställ bilen på lämplig parkering och gå sista biten (minst 800 m x 2) --> 4 p

Stressreducerande/återhämtande aktivitet minst 15 min. Ex. gi gong, yoga, meditation, avspänning--> 2 p

Fysisk aktivitet minst 30 min. Ex promenad eller cykeltur --> 2 p

Pulshöljande träning/styrketräning (ombytt till träningskläder) --> 3 p

Äta frukt och grönt --> 1 p

Godis-fikabröd-glass-läsk-chipsfri-dag --> 1 p

Alkoholfri dag --> 1 p

Tobaksfri dag --> 1 p

Rökare/snusare: tobaksfri dag --> 1 p

Seså, börja nu räkna idag och redovisa på söndag :)

Detta inlägg tog nästan en resa Vvik-Lhammar att skriva...

3 kommentarer:

  1. oj jag vill vara med...tur att du inte skrev koffein fri dag, för då vill jag inte vara med... Ska på Yoga 60 min. i morgon...
    // A-L

    SvaraRadera
  2. Jag är också med!! Ska räkna poängen så får jag se om jag redovisar dem till dig...beror på hur resultatet blev;)
    Kram från Maria Krüger

    SvaraRadera
  3. Heja A-L och Maria! Hade det varit en koffeinfri dag så hade jag också missat massor av poäng... Klart att du ska redovisa poängen Maria :)

    Kom igen nu, visst finns det väl andra som också är med?! Karolin???

    Kram Christel

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!