LRF-studiebesök

I dag har Loftahammars LRF-avdelning varit här på studiebesök. Det var ca 25 personer som kom och vädret kunde inte ha varit mer perfekt (kanske så perfekt så en del ångrade att de var här och inte hemma och körde ensilage...).

Utsikt från Strömsvederna och på sjön skymtar man A-P som körde en av båtarna.

Mamma och jag (jo vi var faktiskt där...!).

Pappa i mitten berättar historien om hur torpet Strömsvederna återuppstod.

Strömsvederna

På vandring hemåt mot "Höga berget"

Här hade Anita dukat upp en god lunch (Sebbes vanlijbullar var extra smarriga).

Vad detta är kan ju eventuella läsare fundera över!

Ja, så hade då alla åkt hem och vi fick ta tag i annat jobb. Uppsättning av nytt elstängsel på Södra udden avslutades dagen med.

3 kommentarer:

  1. Jisses va´ härligt det ser ut!!!!
    Fast det e´ så många år sen jag var på Björkö sist så känner jag igen mycket av det jag ser på dina (perekt tagna!!) foton!!!
    & jag ser att det e´ syster med sin stora mage i skuggfiguren!! :o))
    & så måste jag oxå tillägga, fast du blir säkert inte nöjd med kommentaren, du e´ SÅÅÅ himla lik din kära mor Mona!!! Fniss, fniss ;o))
    Ha det gott & hälsa familjen!!!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  2. Det är klart att jag såg att det var Sofies profil, den magen går inte at ta miste på!

    SvaraRadera
  3. Visst är det Sofie (men det skulle lika gärna kunna varit ett mumintroll... ;)

    Pia, jag har hört det förut s a s !!! Och det har jag inget emot (att vara lik mamma alltså).

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!