Inga foton, förlåt!

Jag hade kameran med mig ut när Mikaela och jag red en sväng på de nyskodda hästarna men tyvärr glömde jag bort att ta något foton. Ska försöka bättra mig och fota något i morgon istället :)

Magnus hämtade de första fiskegästerna vid Skorven i morse kl. 07.00. Det är ett gäng bestående av fyra tyskar som har varit här flera gånger tidigare. De har i kväll rapporterat att fisket var toppen under dagen, en gädda över 1 meter och fyra gäddor över 85 cm + många (ett tjugotal) mindre gäddor. De var så nöjda men eftersom de har kört bil hela natten tog de ett relativt tidigt avslut på fisket idag och snart sover de nog.

Vädret har varit ganska OK under dagen, varmt men blåsigt. Jag har tvättat sängkläder från Bon, det kommer gäster dit på fredag. Sen har jag klyvit ved och städat i hönshuset. Ankorna har fått komma ut för första gången, jag vill att de ska bli hemmatama inomhus innan jag släpper ut dem. Jag visade dem inte ner till sjön så här första dagen de var ute, det bästa är att de får kolla av miljön runt ladugården innan de går på längre äventyr.

Jag har varit ute hela dagen, det är verkligen underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!