Jag vill ha ankor!

Vi tog bort våra älskade ankor när det var som mest hysterisk med fågelinfluensan. Eftersom de simmade fritt och träffade på många vilda fåglar, kändes det läskigt att ha kontakt med dem. Såhär i efterhand kanske det var att ta i i överkant men just då kändes det rätt. Jag saknar verkligen att ha ankor och vi bor ju så väldigt passande också. Det verkar dessvärre vara svårt att få tag på ankor. Jag kollade Blocket och det fanns några i Mönsterås men det är ju jättelångt att åka och allra helst ska man skaffa yngre individer och jag är osäker på åldern på dessa. Om någon bloggläsare vet var jag/vi kan få tag på ankor (gärna löpankor), hör av er!!!

Här är Jennifer (för fem år sen!) med en av våra söta ankungar

8 kommentarer:

  1. Kolla med Angelika, länk via min blogg.Hon har ankor och brukar kläcka, har jag för mig om.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!

    Hoppas du mår bättre idag?!

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Angelica här! Jag har tre ankor, en pappa och två honor. Det är en svensk blå, en svensk gul och en "blågul" fast den är ljust grå el lavendelfärgad som det så fint heter.
    Jag ska inte kläcka ngt och är trött på ankor. Du kan få dem om du vill. De är vana att gå fritt, men jag stänger in dem på natten.
    De finns i Stora Björka, så det är ju inte så långt.
    Angelica

    SvaraRadera
  4. Just det, de värper varsitt ägg per dag nu och har inte lagt sig att ruva än, men om du önskar fler ankor och vill ha dessa ska du nog hämta dem snarast innan de lägger sig att ruva. Den gula ruvade duktigt förra året och det kommer säkert den andra också att göra.
    Vill du inte ha vuxna kan du få lite ägg att kläcka.

    SvaraRadera
  5. Hej Angelica!
    Nu vet jag inte om det är bäst att svara dig här eller om jag ska svara i din blogg. Börjar här iaf. Jag är jätteintresserad av dina ankor om du inte vill ha dem längre!!! Vi kan kanske tom. hämta dem i morgon om du är hemma o om det passar?

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Bäst jag svarar innan jag ångrar mig... Vi är (vad jag vet nu) hemma imorgon så ni får gärna komma efter dem. Behöver du en vägbeskrivning? Ring på 0493-71004 el 070-2153028 innan ni åker för säkerhetsskull så tar vi även vägbeskrivning då.
    Mvh Angelica

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag hör av mig om vi kan åka i morgon. Ni behöver inte hålla er hemma för vår skull, vi kan ju ta det en annan kväll i veckan också. Och skulle du ångra dig så hojta bara till, det är ingen fara :)
    Jag tror jag vet ungefär var Stora Björka ligger (Magnus vet det med all säkerthet).

    // Christel

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag ångrar mig inte och Micke är överlycklig! Han gillar inte alla mina djur som han får sköta när jag jobbar..
    Vi ska inte iväg ngt vad jag vet, måste laga vidare på mina staket som snön inte varit snäll mot.
    Men slå en signal ifall vi går en sväng med hundarna eööer dyl.
    Angelica

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!