Ved ved ved och Jerusalem i öronen

Jag klyver ved och lyssnar på Jerusalem av Selma Lagerlöf. Det är en bok som är lättlyssnad med en god uppläsare (Irene Lindh) som gör det till ett stort nöje att gå in i den fantastiska berättelsen om bönderna i Nås i Dalarna. Det är en bok om stor kärlek. Kärlek till Gud, till familj och till jorden som släkten har brukat sen lång tid tillbaka. Nu har jag lyssnat färdigt och det kommer att vara tomt innan jag hittar något att ersätta denna berättelse med!

Jag har även trimmat Babsan i ett par timmar och det är inte det roligaste som finns men det underlättar verkligen när man kan lyssna på en bok under tiden!

Magnus och jag gick en sväng med hundarna efter ladugården och passade på att träna Ixa lite, hon är duktig :)

Ela på hundpromenad med Boyen och Ixa

Några blåsippor från trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!