Fredag

Jag hostar och hostar. Jag har glömt bort hur det är att vara förkyld, minns inte när jag var det senast. Jag tror att jag bör stanna hemma från Duvekullajakten i morgon, skit också. Kanske att jag också bör stanna hemma från Lokalenfesten, kan ju inte prata utan att hosta och dansa funkar nog inte heller (fast det är jag ju å andra sidan alltid dålig på).

Idag gör jag inte så mycket, är ledig från sjukhusjobbet och det är ju skönt att slippa hosta patienterna i ansiktet då man mäter ögontrycket eller plockar suturer i mikroskopet. Just nu mobilbloggar jag från soffan, sippar på gott te (Mareld) och har tänt en brasa. Ska läsa lite i min braiga bok The Help (tack A-L för tipset) och i eftermiddag har jag tänkt att boka en USA-resa.


Har under förmiddagen hunnit med att ta emot hovslagaren o snackat datorer med honom. Nu är det nog nära den eviga vilan för vår gamla sega burk.



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Krya på dig Christel!!!!!
    Kram, kram Pia

    SvaraRadera
  2. Tack Pia! jag mår egentligen inte så dåligt men har den här jobbiga hostan som ställer till det.

    Kram C

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!