Så fick då hovslagaren som han ville

Nya datorn är inkopplad, allt ser ut att fungera som det ska och den är snabb! Härligt, den andra gamla var ju uråldrig och otroligt seg. Denna är en ihopplockad burk och den känns verkligen perfekt! Tack Per! (Lite skäms jag över all skit som du fick i uppdrag att flytta över, du märkte nog att jag hellre sparar än slänger...).

Sista helgen som sjöfåglarna är lovliga nu. Magnus var ute i morse och sköt elva (skrak och knipor). Jag var sugen på att hänga med i morgon men då vill han inte åka och jag måste erkänna att jag faktiskt inte fixar att lägga ut och ta upp vettar själv. Mina händer tappar sin känsel någonstans vid 5 plusgrader (kanske liiite överdrivet) och att gojsa i kallt havsvatten går bort. Jag får väl nöja mig med att ligga på soffan och läsa ut min underbara bok istället (inlägg om den kommer när den är avslutad).

Idag roade jag mig med att söka på mitt egna namn på vt.se och då kom DENNA härliga artikel upp. Jag gillar verkligen Hans Brandin och hans sätt att skriva :)

1 kommentar:

  1. Så kul att läsa....jag kommer ihåg denna hydrokopter mycket väl!!! Tyckte det var riktigt (!!!!!) spännande när Alf hämtade oss med den & vi for som en blixt (kändes det som iallafall!) över is & vatten mot Björkö! DET är barndomsminnen det!!!!!!
    Sen har jag ju ytterligare minnen från er underbara ö.....halka & ramla i hönsskiten, jagad av STOR VIT häst, murkelplockning, bad, taxen som rev syrran, Monas go´a stekar, ilsk (importerad??!) tjur....jaa....jag kan nog sitta & skriva MÅNGA rader....men jag spar väl lite....!!?
    Ha de´ gott med nya, snabba datorn!!!

    Kramar Pia

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!