Ledig måndag

Idag har jag haft en semesterdag och det var riktigt skönt att jobba lite hemma istället. Magnus och jag gjorde det sista fixet i ladugården där vi ska ha korna i lösdrift nu istället. Vi plockade bort de sista sakerna och strödde så nu kan korna få flytta in om de vill. De kommer ju att själva få välja om de vill vara ute eller inne och jag misstänker att de mest kommer att vara ute. Allra helst nu när det är bra väder. Blir det snöstorm är det en annan femma, då kanske de är inne mer.

Becka åkte in till stan idag, hon hade en tid på HC:en för att göra ett TBC-test. Det är något man måste göra när man ska åka på utbytesår. Det är även en massa andra saker som måste fyllas i och man ska skriva personligt brev (både vi och Becka) till värdfamiljen, göra fotoalbum och översätta betyg. I de kurser som inte är avslutade måste hon få ett skriftligt omdöme och engelskaläraren ska också skriva något tror jag. Nu börjar det mesta bli färdigt i alla fall, ska bli spännande att se var hon hamnar!

Nu ska jag se Sveriges Mästerkock på TV. Jag är ingen stor fan av TV-program men just det tyckte jag var kul förra året!

2 kommentarer:

  1. ....gillar Mannerström skarpt så jag kollar gärna!!! :o))
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  2. Mannerström är ju stencool! Kram C

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!