Vad har vi gjort i helgen?

Jag följde inte med på jakten på Duvekulla igår. Trots avsaknad av det bästa drevfolket ;) sköts det fem grisar. Bland annat sköt Malin sin andra gris - stort grattis! (Jag härmar Karolin och snor Malins bild hit till bloggen, hoppas det är OK!).

Istället för att jaga så hjälpte jag Rebecka att skriva klart alla papper. Jag skrev föräldrabrev, hon skrev eget personligt brev och så fixade vi ihop en uppsats för att kunna söka STS-stipendier. Det är verkligen mycket som ska ordnas!

På kvällen var vi på Stensfesten i Lokalen i Loftahammar. Det är ju tre fester som anordnas i Loftahammar om året kan man säga; Stensfesten (aka Vinterfesten), Vårfesten och så Cykelfesten. Det är verkligen roligt att gå på dessa. Jag, som inte är någon dansant person, tycker att det är kul att träffa folk och prata. Igår var just detta dilemmat, jag hade mer eller mindre tappat rösten och det var lite halvtrist att inte kunna göra sig hörd... Men det var himla trevligt ändå och jag lyckades faktiskt att dansa ett par danser också utan att få hostattacker. På dessa fester kommer ju många "dansnördar", man är värdelös i jämförelse, men det är fantastiskt roligt att bara sitta och titta på dom som kan dansa så bra!

Idag har vi slappat, läst och filat ännu mer på ansökningen. Skön söndag med tråkväder!

Edit: Burken som jag skriver om i förra inlägget, är vår gamla dator, inte någon häst som mamma trodde ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!