Vad gör ni när isen varken bär eller brister?

Har man hört den frågan förut? När man träffar nya människor kan man roa sig med att tänka ut i förväg hur lång tid det kommer att ta innan frågan kommer. Jag förstår ju att det är spännande med vårt lite annorlunda boende, men ibland blir man bara så trött. Någon gång har jag funderat på att liksom ge svaret innan frågan kommer, det vore kul. Oftast blir det dock så att man snällt berättar. Och vad berättar man då? Tja, för min del brukar jag säga att vi har båtar som tål att köra i lite is (isränna) och när det inte fungerar längre, är isen ofta så stark så man kan åka skoter över vid det smalaste sundet mot Hula. Kanske att vi någon/några dagar får bruka en hederlig gammal spark. Barnen som åker till skolan får åka svävare och sen när isen är stark blir det skolskjuts med skoter. Ibland händer det att hydrokoptrarna startas upp också (ja att det fortfarande fungerar är ju ett under egentligen). Just nu är det just så där "varken-bär-eller-bristerligt" och jag är kvar i stan. Det är lite lyxigt att ha en lägenhet härinne. Egentligen brukar jag aldrig sucka över att vi bor avigt till, men visst är det skönt att inte behöva gå upp klockan 04:30 för att åka 4:hjuling, spark och bil till jobbet :)


Snart är det sommar! -Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Fråga nästa gång, hur tror du själv du skulle göra? Intressant att höra svaret.
    Svaret om mjölken nedanför kan vi kankse ta "öga mot öga" någon dag, tror det kan bli lite för invecklat för mig att skriva det här:)
    Kram K.

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska jag fråga :) Väntar med spänning på mjölksvaret!

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!