Vi måste prata om Kevin

Boken Vi måste prata om Kevin (av Lionel Shriver) är en av de bästa och mest avskyvärda böcker jag läst. Den drabbade mig, jag blev knockad, chockad och den släpper inte sitt grepp om mig. Jag läste den för kanske fem år sen och jag har tänkt att jag ska läsa om den men har ännu inte orkat. Det är inte av lathet jag inte orkat, jag har rent känslomässigt inte varit redo. Nu läste jag att den har blivit film och jag kan inte bestämma mig om jag kommer att se den eller om jag faktiskt ska hoppa över den. Man blir ju vanligtvis besviken när man ser en film som bygger på en favoritbok och i detta fall känns det som det är extra stor risk för detta. Jag skulle önska att så många som möjligt läser boken innan filmen kommer på bio. Boken är viktigt tycker jag och mitt i allt det hemska så är den skriven med ett otroligt vackert språk. Läs!!!
Filmen har premiär i Sverige den 17 februari och den har fått bra recensioner på IMDb. Jag kommer kanske att se den iaf ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!