Svävare är bra att ha

Det är inte kul att bo i skärgården när kommunens gamla svävarök är trasig. Det är dessutom snarare regel än undantag. Svävaren är gammal, lappad och lagad. Det är svårt att hålla den i topptrim och kanske inget som man så lätt fixar själv. Är det kommunens skyldighet att hålla med en fungerande svävare? Borde det köpas in en ny? Räcker det med en svävare? Ska skärgårdsborna själva ta konsekvenserna av sitt val att bo här och köpa in en svävare (ca 1 miljon)? Får de (vi) skylla oss själva för att vi bor här och är vi fråntagna rätten till skolskjuts till våra barn? Visserligen vill jag personligen vara självständig så långt det bara går, jag vill inte vara beroende av att någon annan ska köra mig när jag ska till fastlandet, men jag kräver att mina barn ska kunna åka till skolan!



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte faktisk på det när jag läste artikeln....varför ska ni ö-bor betala för att era barn ska komma till skolan?
    Landsortsbarnen hämtas med buss eller taxi för transport mot sina skolor.....vari ligger skillnaden?
    Förutom att det är en himla massa vatten mellan öar & fastland så ser inte jag nån större skillnad!
    Helt jä*** fel att säga att ni öbor ska betala för det som kommunen är skyldig (enl mig iallafall!!)att stå för!!
    Tro inte att jag är ensam om det tänket.....frågan är bara VAD man/vi/ni kan göra åt saken?

    Ha de´ gott på ön!

    Kramar Pia

    SvaraRadera
  2. Det är helt sjukt Pia. Man blir så uppgiven och förbannad. Det går bra att marknadsföra kommunen med den vackra skärgården men densamma får inte kosta något. Vad man kan göra åt saken vetetusan (hur stavar man det ;). För övrigt är hela landsbygden ganska åsidosatt, trist utveckling.

    Hare bra och stort tack för kommentarerna du lämnar, de är SÅ uppskattade :)

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Kommunen är pinsam i denna fråga tycker jag. Som sagt "levende skärgård" ska det vara och heta men varför utrota den på vintern?????
    Skärpning!

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!