Hemma!

Det var en pärs att ta sig hem på E22:an idag. Jag gick tidigare för att kunna åka när det var ljust och det kan jag ju säga var ett bra beslut... Körde mellan 30 och 40 kilometer i timmen i en lång bilkö. Vid Gamleby funderade jag på vem jag kunde övernatta hos. Folk körde om och då blev det precis noll sikt. Vid Skramstadbron stod en lastbil stilla i uppförsbacken norrgående, som tur är är det tvåfiligt där så det gick ju att komma om. Vid Björnsholm stod en annan lastbil stilla i södergående körfält. Det var så himla skönt när jag svängde in på Loftahammarsvägen, där var det visserligen ganska mycket snö på vägbanan, men ändå helt OK att köra. Att kajka hem i isrännan från Skorven var den enklaste biten av min pendling idag!

Lånar Annas bild från fb för att illustrera båtåkandet (hoppas det är OK Anna :)

1 kommentar:

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!