Några vinterbilder och annat plock

Alla pratar om snön och om att det räcker nu. Jag håller naturligtvis med, men försöker ändå att gilla läget liksom. Det går ju inte att påverka vädret så mycket om man säger så.

Denna vecka har vi kollat på en lägenhet på Hallströmsgatan men den blir nog ganska dyr (redan utgångspriset är ju saftigt) så vi tror nog inte på den även om den var fin. På tisdag ska vi kolla på en annan och veckan efter på ytterligare en. Det är lite kul att gå på visningar, har ju aldrig gjort sånt förut :)

Det är väldigt synd om viltet just nu som har svårt att hitta föda i skogen pga all snö. Hoppas alla som har möjlighet utfodrar! Alla som klagar på jägare borde veta hur stor betydelse de har för viltets överlevnad en vinter som denna!

Idag har jag beskurit mina mårbackapelargoner. Jag glömde att ta ett "förefoto" men så här ser det iaf ut nu :

Det ekar i köket och känns ganska kalt nu faktiskt!


Dessa skott ska bli årets påfyllnad i fönstrena om några veckor


Och så kommer några bilder som vår fotograf Mikaela har tagit:

Ett stackars rådjur som väljer att gå där det är som lättast, dvs i skoterspåren

Jag tycker verkligen synd om dem men vi utfodrar iaf så mycket som det bara går

Jennifer har byggt en snögrotta :)

Vy från mamma och pappa bort mot Krilles brygga

Våra båthus och båtar...

Snö...

Snö...

Och snö...

2 kommentarer:

  1. Vilka fina foton!!! TROTS all snö är det ju jättefint!!!!!
    Vi utfodrar allt va´ vi kan!! Har tom fått "hämta" extra ensilagebalar hos Jonas (svågern) för våra är slut! Stackars stackars djur!!!!!!! :o/
    Kolla bilderna från lägenheten.....den spisen ligger nog i våran ålder i runda slängar va´??!!! ;o))
    Jättebra reportage om Magnus i dagens VT! Kul läsning! Brukar läsa igenom VT ganska snabbt men idag tog det tid! :o))
    Ha en fin "alla hjärtans helg"!!
    Kramar PIA

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det fint, det kan jag hålla med om! Trist bara att man inte kan gå normalt ute :(

    Haha, ja spisen var inte den nyaste precis. Inte skåpsluckorna heller (men de var rätt coola tycker jag ;)

    Reportaget var riktigt bra och jag hoppas att det kommer ut på vt.se också så man kan länka till det!!!

    Trevlig fortsättning på helgen och hoppas du får många pussar och kramar i morgon :)

    Kram C

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!