Tänker inte svara på några frågor om vintern

Vill inte bli påmind om denna vinter så för upplysnings skull skriver jag detta inlägg för att kunna hänvisa till det om någon frågar hur vi haft det i vinter.

Isen lag sig runt nyår och tyvärr kom det snö på den ganska direkt så det blev ingen kärnis = att det "stöper" (blir blött) på den väldigt lätt vilket gör att det blir svårt att köra skoter (det driver inte framåt ordentligt).

Ja, och snö har det kommit. Och kommit. Och kommit. Och kommit. Och kommit......och det kommer säkert att fortsätta så ytterligare några veckor. När det är så här mycket snö börjar det bli svårt att köra traktor vilket vi är beroende av för att kunna utfodra djuren och skrapa gödselplattor.

Att ta sig till fastland har varit riktigt besvärligt och inte är det roligare att åka in till Västervik varje dag. Jag har stannat i min mormors lägenhet någon natt varje vecka (en vecka bodde jag där varje natt).

Barnen har åkt svävare och skoter till Skorven och en dag fick de vara hemma. Det är inte ofta det händer!

Idag är det så mycket snö så jag fick ta en IKEA-kasse och DRA upp ved i. Det gick inte på något annat vis.

Solen sken förut och Ola Salo var på TV så då såg det riktigt ljust ut. Nu är skotern trasig och står borta på Pumpgärdet. Det gick inte att komma fram med traktorn då vi skulle hämta den, det var bara att vända (knappt det gick).

Nu är det söndag kväll och jag börjar fundera på hur kommande veckas resande ska ordnas. Jag får väl packa min ryggsäck för att stanna i stan, tur att vi har mormors lägenhet någon månad till!

Om någon har missat så kan ni läsa ett reportage om Magnus HÄR

Ja, detta var en kort rapport och nu vill jag inte ha några fler frågor hur det är här ute och hur vi tar oss. Jag vill inte heller höra något om att det är härligt med snö, det är för j-gt besvärligt för oss med all snö då vi är så beroende av att traktorer osv ska fungera för att djuren ska överleva. Man är livrädd för att de ska gå sönder eller att man inte ska kunna köra i denna potatismjölsnö. Nu är det inte roligt längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!