I dag har vi släppt ut kor.


Tyvärr fanns ju inte min kamera hemma så jag kunde inte fota glädjesprången men det är ju lätt att förstå hur härligt det måste vara att komma ut om man är ko och har stått inne i ladugården i flera månader! För kalvarna är det första gången utomhus och de är lite vilsna till att börja med men ganska så snart finner de sig tillrätta och börjar utforska omgivningen.

Tjuren Jonny, som är pappa till en del av kalvarna, tyckte också det var toppen att få komma ut. Bilden visar inte alls hans rätta jag, han är mycket biffigare än vad det ser ut som.


28 kalvar har vi nu och alla kor är färdigkalvade. Det är skönt att slippa nattvak och 02.00-jour (som Magnus oftast står för) och det är ganska ovanligt att alla kalvat redan i början av april. Oftast brukar det vara någon eftersläpare, men så inte i år som sagt.

Passar på att lägga in en häftig bild på Jennifer och Rebecka också:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!