Båtresa på Gamlebyviken.

I kväll efter jobbet stannade jag kvar i stan eftersom Mårten Klubb skulle ha sin årliga skärgårdstur. Denna gång skulle vi åka med M/S Tjust som är Tjust skärgårdsbåtars nya båt. Vi åkte Gamlebyviken norrut och det är en tur som jag verkligen kan rekommendera om man har möjlighet att hänga med på någon liknande resa som vi gjorde. Vädret var inte det allra bästa men det gjorde inget eftersom vi satt bekvämt och fint inomhus i den fd. finska bastubåten (som Johan berättade, dock syntes inga spår av vare sig björkris eller finska piroger).

Det var spännande att se all ny bebyggelse på "gräddhyllan" i Piperskärr, vi spanade in Värmvik på håll, Carsmirsborg är ståtligt och på tillbakavägen tittade vi även på Almviks tegelbruk och Gertrudsvik (hej Reimersholm!). Under resan var Per Knutsson med som utmärkt guide, vilket tillförde en extra dimension.

En extra dimension tillförde även den fantastiska maten som serverades, det var otroligt gott!!! Att Anneth är fenomenal på att laga mat visste vi ju redan, men nu fick ännu fler veta det :) Och Anneths tigerbröd var inte att leka med ;)

Kvällen var en bra avslutning på denna arbetsvecka, i morgon är jag ledig.

Tusen tack Lina, Johan & Per!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!