Skogsbingo!

Idag gick Magnus och jag upp ganska tidigt för att åka till GOK´s klubbstuga i Gamleby eftersom det var vår tur att ha hand om skogsbingon. Det kom nästan 60 vuxna och ca 20 barn och gick en runda i den härliga vårgrönskan.
Efter bingon passade vi på att träna lite apportering med vår hund Ixa. Vi har träffat en kille som också har jaktlabbe, och det är kul att komma igång lite mer ordentligt. Det är mycket lättare att få till bra träningar om man är flera och kan hjälpa varandra med både kritik, idéer och planering av träningen. Vi hoppas att vi ska kunna träna varannan vecka, det är iaf målsättningen! Ixa skötte sig bra (körde bara markeringar) och hon är lugn och fin och det är bara att hoppas att det håller i sig!
Eftermiddagen har jag och Rebecka ägnat åt att fixa lite i trädgården. Vi ska sätta potatis i landet bakom "gamla dasset", vi planterade om gräslöken i en kruka att ha på altanen, vi sådde ruccola i en gammal emaljbalja och vi förberedde för att så ruccola i ett litet land där våra hyresgäster ska få plocka. Där finns också några jordgubbsplantor för dem att plocka ifrån, hoppas det blir bär i år, förra året var det si och så med skörden...

Kvällen avrundades med en tur till Norra udden med hundarna (och Becka och Ela red med en bit). Eftersom jag tidigare skrivit att det inte fanns några vildsvin här just nu så kändes det ganska typiskt att se tecken på att det visst verkar finnas gris här... Men så är det ju, de rör sig mellan öarna och det är väl bara att hoppas att de inte ska trivas här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!