Vanlig lördag med ovanligt fint väder!

Jennifer (barnarbete!) och jag städade ur stugorna ganska snabbt i dag. Grabbarna som varit här denna vecka var i blandade åldrar och de hade båda stugorna (var mao ett kompisgäng). De har varit här två, tre gånger tidigare och är verkligen lugna och trevliga =) . Städat och diskat bra hade de gjort också. Vi har den "regeln" att även om de köper städning av oss så ska de ha diskat efter sig, gjort i ordning sängkläderna och många drar också över golven med dammsugaren även om det inte är ett krav som vi ställer.

Ett gäng glada polska fiskare

När vi städat färdigt i stugorna åkte jag, Jennifer och Madde till Loftahammar för att köpa blommor att plantera i krukor och i rundeln vid flaggstången. Sen under eftermiddagen skjutsade jag och Mikaela ner Lovisa till Högötorp och på hemvägen vill Ela köra båten. Det gick såklart jättebra (även om hon ville att jag skulle lägga till :)).


Högötorp akterut (lite åt styrbord)

Björkö föröver (lite åt babord)

Ja, så var det bara att knalla upp för backen igen (undrar hur många gånger det blir en sån här dag...).


3 kommentarer:

  1. En "busy" lördag för fru Alvarsson hör jag!!? :o))
    Ha det gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du vet ju hur mina lördagar är ;)

    Hare bra och kram på dig!

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!