I onsdags lag jag en höna på ägg.

Jag tror att hon ligger på ungefär 7 ägg för hon hade petat undan ett par stycken. Hoppas att hon kommer att ruva färdigt så vi får kycklingar om ett par veckor! Nedräknare finns längst ner på sidan!

I torsdags orienterade vi i Västervik. Magnus sprang öppen klass "Mellan" och jag "Kort". Jag är inte vän med tumkompassen och tänkte att jag aldrig skulle hitta till första kontrollen ens. Men eftersom jag är envis och inte vill ge upp i första taget så fortsatte jag iaf och lyckades ta mig runt banan och stämpla alla kontroller. Sen vet jag väl inte om det klickade riktigt med kompassen men jag ska nog lära mig den till sist. Hur som helst så var det vansinnigt roligt och jag kommer absolut att springa fler gånger!

I går fredag jobbade jag (jobbar två fredagar, är ledig två). Vi hade narkosfredag och det var ett barn som skulle undersökas "i rus" och en bilateral kataraktoperation. Förutom narkospatienterna hade vi rond med de patienter som opererats under tordagen. Allt flöt på bra och vi kunde sluta klockan ett som vi skulle. Det är jätteskönt att sluta tidigt på fredagar, det blir lite mer av helgen på så sätt.

I dag har vi bytesdag i stugorna och det innebär mycket skjutsande med båten, städning och tvättning. Lördagarna är intensiva och det undelättar alltid om det är gäster som återkommer för då vet de hur saker och ting fungerar. De känner till stugorna, de vet hur båtarna startas, de vet var de ska fiska och de känner igen vattnen (förhoppningsvis så väl att de kan undvika stenarna...). Vi får väl se om vi känner igen det nya gänget, jag är ganska dålig på polska namn (!), jag har svårt att hålla koll på om det är nya eller gamla gäster som kommer. Eftersom vi jobbar ihop med en polsk fiskeagent har vi inte någon direktkontakt med gästerna i förväg, utan han sköter allt och ser till att pengarna kommer till vårt konto och att gästerna står vid bryggan avtalad tid. Det fungerar utmärkt!

3 kommentarer:

  1. Du ska få jättebra papper som är översatta till polska som handlar om städning av stuga, samt hur mycket fisk det får/inte får ta upp. Jag ska kolla om jag kan kopiera dem den här veckan. Kram K

    SvaraRadera
  2. Vi hyr oxå ut ett av våra hus i Snåret. Det är mest tyskar & danskar som hyr av oss. Via Dancenter & det har fungerat utmärkt! Det brukar vara storfiskare som kommer till oss för dom sitter mesta delen av tiden i båten & fiskar! :o)
    Fast visst e´ det ett himla pass nästan varje lördag med koll av städning & klippa gräs osv.......
    Niklas är ju ombud för Sundins skogsplantor & har nu 4 stycken polska grabbar som jobbar med skogsvård.Dom bor i huset förutom högsommarveckorna då vi hyr ut det som vanligt. Så "passet" blir riktigt behagligt i år!!!! :o)
    Ha det gott!!
    Kramar PIA

    SvaraRadera
  3. Pia, ja det är ett verkligen ett tufft pass på lördagarna. Vi har ett samarbete med en polsk fiskeagent och det fungerar också utmärkt. I år har alla gäng varit gamla bekantingar och det är perfekt för då sköter de sig själva lite mer.

    Kram C

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!