Nytt bete till korna.

Magnus räknar så alla kor och kalvar är med (och tjuren Jonny förstås).



Kom då mina små kossor ;)


Vi har två hagar till korna med olika möjligheter till fållindelningar. Antingen kan de gå norrut eller söderut. Det brukar bli att man flyttar dem någon gång i veckan och det brukar alltid gå väldigt smidigt med hjälp av elband som vi spänner upp vid ladugårdsplanen. Många tror att det inte behövs några stängsel till korna när man har dem på en ö och det kan väl kanske stämma om man har dem på en ö modell lite mindre. Här krävs det dock nästan lika mycket stängsel som på vilken annan gård som helst. Det måste vara stängsel runt åkrar, runt tomter och som sagt behövs det att man kan låta korna gå i olika fållor så gräset får en chans att växa upp i den för tillfället tomma fållan.

3 kommentarer:

  1. & "sickna" söta kossor!!! ;o))
    Längtar ut till "våra" när jag ser dina foton! Blir en tur till Snåret efter jobbet! :o)

    SvaraRadera
  2. Visst är de söta! Kollade på dina bilder också och vad roliga namn ni hade på dem! Tyvärr heter våra inte så mycket mer än typ 941 osv ;)

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha....det e´ jag & Filippa som döper dom!! Hos Jonas (svågern som äger dom) har dom "bara" nummer! :o)
    Fast även han har börjat att använda deras namn....åtminstone när han pratar med oss!! ;o))
    Ha en skön pingsthelg!!!
    Kram, kram
    Pia

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!